Організація освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в умовах дистанційного навчання
Категорія: Для вчителів трудового навчання
Для організації освітнього процесу з трудового навчання (технологій) в умовах дистанційного навчання в період карантинних заходів насамперед пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213, а також методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc).
Для успішної реалізаціїї змісту навчальної програми з трудового навчання (технологій) рекомендуємо здійснити ущільнення програмового матеріалу такими способами:
- Самостійно спланувати виконання навчальних програм «Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 та «Технології. 10-11 класи (рівень стандарту)», затвердженої наказом МОН України від 23.10.2017 №1407.
- Ущільнити кількість годин на опанування поточного та наступного проєктів. Кількість годин на виконання проєктів може бути змінено за рахунок використання резерву часу.
- Організувати дистанційне навчання учнів відповідно до календарно-тематичного планування предмета на II семестр поточного навчального року.
- Рекомендувати учням спростити конструкцію та технологію виготовлення об’єктів проєктно-технологічної діяльності.
- Зменшити кількість технологій на їх виготовлення (основну та додаткові).
- Консультації стосовно процесу роботи над всіма проєктами у кожному класі (мінімаркетингові дослідження, зображення виробів: малюнок, ескіз, кресленик, схема, технологічні особливості їх виготовлення тощо) організовувати та проводити з використанням інтернет-ресурсів, що дозволяють забезпечити індивідуалізацію і диференціацію навчання.
- Для організації дистанційного навчання використовувати:
- навчальну та методичну літературу з трудового навчання (технологій), рекомендовану МОН, зазначену в «Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України», що розміщений на офіційних сайтах Міністерства, Інституту модернізації змісту освіти URL ;
- різні освітні вебресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів; інтерактивні вправи, «віртуальні дошки».
В умовах нового формату освітньої діяльності в Україні рекомендуємо вчителям вдосконалювати свої цифрові компетентності. Актуальною формою навчання можуть стати записи відео з всеукраїнської онлайн-конференції вчителів трудового навчання з наступних тем:
- Нормативне та методичне забезпечення вчителя технологій Нової української школи.
- Методичні аспекти організації та проведення занять з трудового навчання у дистанційному форматі.
- Віртуальна дошка Padlet як інструмент візуалізації навчального матеріалу та організації співпраці.
- Власна публікація педагога-технолога – секрети професійного успіху.
- Доповнена реальність на заняттях з кулінарії в дистанційному трудовому навчанні.
- Екотренди сучасної технологічної освіти.
- Лепбук як сучаснийдидактичний засіб компетентнісного розвитку здобувачів освіти.
- Навчальне відео – від контент-плану до реалізації в технологічній освіті.
- Розвиток проєктно-технологічної компетентності здобувачів освіти.
- Сугестивна технологія в контексті дистанційного викладання трудового навчання.
- Сучасне ресурсне забезпечення шкільної майстерні запорука якісної трудової підготовки здобувачів освіти.
- Сучасні тенденції ручної деревообробки.
- Теоретико методичні аспекти використання гудзиків у проєктній діяльності здобувачів освіти Нової української школи.
- Хендбук сучасного уроку технологій.
- Шляхи подолання емоційного вигорання педагога в кризових умовах.
- Створення навчального відеоконтенту.
Корисні покликання для дистанційного навчання:
1) Електронні версії підручників:
1.1. Офіційний сайт Інституту модернізації змісту освіти.
1.2. Віртуальний кабінет відділу трудового навчання КНЗ КОР «КОІПОПК».
2) Відеоматеріали:
2.1. Платформи для дистанційного навчання під час карантину, репетиторства, курсів тощо.
2.2. Інструментарій формувального оцінювання вчителя НУШ.
3) Корисні ресурси:
3.1. Трудове навчання в українській школі.
3.2. Всеукраїнський Форум: Технологічна освіта.
3.3. Світ творчості та ідей (лабораторія технологій)
3.4. Освітній проєкт «На урок».
3.5. Трудове навчання. Банк ідей для творчих проєктів. 5-11 класи.
3.6. Територія творчості: Банк ідей та пропозицій для творчих проєктів.
3.7. Трудове, технології, творчість, дизайн.
3.8. ОКТрудовичОК
3.9. Творчество, хобби, рукоделие (handmade).
3.10. Рукоділля всього світу.
Методичні рекомендації щодо викладання трудового навчання (технології) та креслення у 2019/2020 навчальному році
2018-2019 н.р.
Методичні рекомендації щодо викладання трудового навчання (технології) та креслення у 2018/2019 навчальному році
2017-2018 навчальний рік
2015-2016 навчальний рік
Методичні рекомендації щодо ведення журналу /documenti/metod_rekomendaciji_oformlennja_zhurnalu.doc
Нормативні документи /documenti/normat_dokumenti.rar
Техніка безпеки /documenti/tb.doc /documenti/LMON-1-9-705.doc
Програма "Трудове навчаня 5 - 9 клас" (нова редакція) /documenti/programa-2012.doc
Програма "Трудове навчання 5 - 9 клас" /documenti/trud-navch.doc
Програма "Технології" 10 - 11 клас /documenti/tech_st_ak-1-.rar
Основні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання /documenti/krit-ocinjuvannja_trudove_navch-1-.doc
Перелік необхідних документів в кабінеті обслуговуючої праці /documenti/perel_dok_dlya_obs_prac_.doc
Перелік необхідних документів в шкільних майстернях /documenti/perel_k_neob_dokum_mayst_.doc
Перелік навчальних посібників, технічних засобів навчання та обладнання для шкільних майстерень/documenti/perel_nav_naoch_pos_b_.doc
Структурний план уроку трудового навчання /documenti/planuvannja_urokiv.doc
Положення про майстерні /documenti/polozh_pro_mayster-1-.doc
щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану у
Комментариев нет:
Отправить комментарий